הליך פשיטת רגל

פשיטת רגל מהי

פשיטת רגל היא הליך משפטי המיועד למחיקת חובות של מי שאינו מסוגל להחזיר את מלוא חובותיו.

לדוגמא: מישהו שיש לו חובות בסכום כולל של 400,000 ₪ ואין לו דירה שהוא יכול למכור, ישלם במהלך הליך פשיטת רגל לפי יכולתו הכלכלית תשלום חודשי (ממוצע 500 ₪ לחודש) ותוך כ- 3 שנים יופטר מחובותיו.

מדובר במחיקת חוב של 400,000 ₪ בסכום של כ- 20,000 ₪ הפרוסים בתשלומים של שלוש שנים. בחודש ספטמבר 2019 נכנס לתוקף חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי. החוק חולל מהפכה  ושינה לחלוטין את הדרך שבה מוחקים חובות לחייבים.

לפי החוק החדש ניתן למחוק את החובות תוך כ-3 שנים!

כיצד מתחיל הליך פשיטת רגל

עד לחוק החדש, היו חייבים מגישים בקשה לפשיטת רגל לבית המשפט המחוזי. כיום מתחיל הליך פשיטת רגל בהגשת בקשה לצו פתיחת הליכים והממונה על חדלות פרעון אחראי באופן מהותי על גורלו של ההליך. הממונה הוא למעשה הגוף שאחראי על פושטי הרגל מטעם המדינה, לדוגמא הוא קובע מה יהיה גובה התשלום החודשי במסגרת ההליך לפי הבקשה לפתיחת הליכים שמגישים. הגשת הבקשה היא קריטית ולכן חשוב כבר בשלב הכנת הבקשה לקבל ליווי על ידי עורך דין בעל ניסיון בפשיטות רגל לפי החוק החדש, כדי שגובה התשלום החודשי יהיה בהתאם למגבלות הכלכליות של החייב.

כמה זמן אורך הליך פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל יכול להימשך גם עשרות שנים אולם זמן הממוצע של הליך פשיטת הרגל במשרדנו הוא כשלוש שנים עד לקבלת הפטר מחיקת החובות. יש לזכור שבמהלך תקופת צו הכינוס או צו פתיחת הליכים החייב נתון לביקורת וחלות עליו מגבלות ולכן חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה שילווה את החייב במהלך כל תקופת ההליך.

סיומו של הליך פשיטת רגל

כפי שציינו, ניתן להגיע למחיקת החובות ולשיקום כלכלי תוך שלוש שנים. צוות משרדנו המיומן ידע להביא ללקוח עיכוב הליכים כבר מהיום ולכל אורך ההליך. ישנם גם מקרים שבית המשפט יאשר לפושט הרגל לחזור להשתמש בחשבון בנק ובכרטיסי אשראי.

לפי החוק החדש חייבים רבים יוכלו לקבל מחיקת חובות מיידית. חוק חדלות פרעון החדש כולל פרק העוסק בהפטר לאלתר. אם החייב מוכיח שהכנסתו אינה מאפשרת לו לשלם לנושים כלום, בית המשפט מוסמך למחוק את חובותיו מיד.

עו”ד מקצועי לפשיטת רגל יוכל לסייע לחייב כבר בתחילת הדרך לשקול את השיקולים הרלוונטיים בשאלה כיצד ברצונו לנהל את הליך פשיטת הרגל, האם ישנם חלופות אחרות וכיצד עתיד להסתיים ההליך.

סיכום

הסכום אותו ידרש החייב לשלם במהלך ההליך, התקופה שבה החייב יהיה נתון תחת מגבלות ואלו מגבלות יוטלו על החייב, אם בכלל היא תלוייה מאד בנסיבות האישיות של החייב ובהתנהלותו בהליך. לכן חשוב מאד לקבל ייעוץ מעורך דין מיומן ומנוסה שידע לייצג את החייב הבודד בפני הנושים הגדולים והמוסדיים שינסו במהלך התהליך להוציא מהחייב כמה שיותר כספים.

אהתם את הפוסט? מוזמנים לשתף אותו:

נחום, גלמן, כהן ושות’ משרד עורכי דין

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!